Hr & Tekst

Ben je werkzaam in de HR-branche of ben je leidinggevende binnen jouw organisatie, dan weet je als geen ander hoe essentieel het is om duidelijk en oprecht met mensen te communiceren. Authenticiteit is belangrijker dan ooit. Zowel medewerkers als klanten willen zich graag thuis voelen in een organisatie en met respect behandeld worden. Hoe meer zij  zich gehoord en gewaardeerd voelen en ruimte hebben voor persoonlijke ontwikkeling, hoe beter dat voor een organisatie werkt.
Met je online en offline communicatie, zowel schriftelijk als mondeling, kun jij het verschil maken in jouw organisatie en de juiste medewerkers binnenhalen en behouden.

Je medewerker is je beste klant

Recruitment is voor mij onlosmakelijk verbonden met marketing. Als je je medewerkers beschouwt als je beste klant, kom je al een heel eind. Vanaf de vacaturetekst tot aan het afscheidsgesprek en alle daar tussenliggende momenten is er volop communicatie tussen jou en je medewerker. Genoeg kansen om te laten zien dat je dit doet op een manier die bij het bedrijf en bij je doelgroep past. Sluit de communicatie met jouw medewerkers aan bij de uitstraling en cultuur van jouw bedrijf? Geeft het arbeidscontract bijvoorbeeld de informele sfeer van jullie bedrijf weer? Of staat deze vol verplichtingen en formaliteiten waar de medewerker aan moet voldoen?

Arbeidsmarktcommunicatie; een vak apart

Arbeidsmarktcommunicatie is een vakgebied waarin ik mijn creatieve (tekst)vaardigheden perfect kan combineren met mijn HR-kennis.
Zo kan ik je helpen bij onderstaande vragen:

  • Hoe schrijf je een vacaturetekst die de juiste kandidaat aantrekt?
  • Hoe profileer je jezelf als goede werkgever?
  • Waar moet een werkenbij-site aan voldoen?

Dat wil toch iedereen?

Een organisatie die doet wat hij zegt en zegt wat hij doet. Zo eenvoudig werkt het. Brengt jouw organisatie dit ook in de praktijk?

  • Verstaan jouw medewerkers hetzelfde onder jouw bedrijfswaarden als jij?
  • Krijg je na het lezen van jouw website hetzelfde gevoel als na een bezoek aan jouw organisatie?
  • Ontvang je alleen maar goede reacties op jouw uitgezette vacatures?

Heb je op alle vragen bevestigend kunnen antwoorden? Chapeau! Dan heb je waarschijnlijk hard gewerkt aan jouw schriftelijke communicatie en staat jouw werkgeversmerk als een huis.

Nog niet alles met ja kunnen beantwoorden? Probeer het eens met onderstaande vragen:

  • Heb je moeite met het aantrekken van de juiste medewerkers?
  • Is de toon van je arbeidscontracten formeler dan je zou willen?
  • Komt de sfeer van jullie website niet helemaal overeen met de realiteit?

Heb je een of meer vragen positief beantwoord? Dan wil je vast weten wat je kunt doen aan het verbeteren van je werkgeversimago. Alle schriftelijke communicatie speelt hierin een grote rol. Ik ga er graag met je over in gesprek!

En er is meer…

Doordat ik mijn ervaring en kennis als tekstschrijver en HR-adviseur combineer, kun je mij inschakelen voor :

  • alle schriftelijke uitingen: vacatureteksten, commerciële teksten, socialmediacontent, websitecontent, reglementen, voice-overs, correspondentie. En ook het schrijven van blogs over jouw organisatie of vakgebied.
  • arbeidsmarktcommunicatie: hoe raken (toekomstige) medewerkers geïnspireerd door jouw bedrijf en hoe zet je je als aantrekkelijke werkgever in de markt?
  • personeelsadvies: bijvoorbeeld over een werkend introductiebeleid, functieprofielen en het opzetten van het HR-beleid

Wil jij ook op de juiste manier communiceren met (toekomstige) medewerkers? Neem dan contact met mij op.